BAFANG szoftveres diagnosztika - programozás

bafang flybike team®

Hivatalos magyarországi BAFANG forgalmazóként lehetőségünk van a gyári, beépített BAFANG motorok programozására, szoftveres diagnosztikájára.

 bafang sebesség korlát 25 km/h módosítás, sebesség korlát kiütése

A BAFANG átalakító szettek zöld színű, kör alakú, 5 PIN-es HIGO csatlakozóval kapcsolódnak a vezérléshez, ellenben a gyári BAFANG középmotorok „házikó formájú” csatlakozóval rendelkeznek.

 

Az átalakító szettek programozását otthon is el tudod végezni, részleteket, információkat itt találsz róla: https://flybike.hu/collections/bafang-kabelek/products/bafang-programkabel

 

A BAFANG gyári, beépített középmotorjainak felprogramozását, beállításait a gyártó csak az arra jogosult forgalmazóknak engedi. (Programozás során lehetőség van a firmware változtatására, ezért a használatához az eredeti programok, frissítések, jogosultságok és szaktudás szükséges.)

Cégünk rendelkezik a szoftveres diagnosztikához szükséges jogosítványokkal. (Ha kerékpárboltod vagy szervízed van, és szeretnél jogosultságot kapni a BAFANG rendszerek programozásához, kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot itt)

 

25 sebességkorlát módosítása, törlése bafang motor ebike

BAFANG gyári középmotorok: M200, M300, M400, M410, M420, M500, M510, M600, M620, M700, M800

 

 

 

 

sebességkorlát törlése bafang motor, ebike motor korlát kivétele

Ezek közül Európában a legelterjedtebb az M200, M300, M400 és az M500-as beépített, gyári középmotor.

 

 

 

Mit jelent a szoftveres diagnosztika?

A BAFANG által kifejlesztett adapter segítségével csatlakozni tudunk a BAFANG motor vezérlőjéhez, kijelzőjéhez és az akkumulátorhoz is, rálátást kapunk az eddigi életéről, jelenlegi állapotáról és módosítani tudjuk a fontosabb paramétereket.

Első körben leellenőrizzük, hogy megfelelő-e a kommunikáció a vezérlő és az elektromos kerékpár részei között:

E-fékkarok, világítás, kijelző gombjai, sebesség érzékelő, nyomatékszenzor, séta-mód, motor. Ilyenkor a kommunikáción kívül visszajelzést kapunk a fontosabb paraméterekről is, például a nyomatékszenzor RPM értékéről.

Beállítjuk a megfelelő kerékméretet, ezen belül a külső teljes futófelületét, hogy a lehető legpontosabban számoljon sebességet és megtett távolságot.  

Sebesség-korlát beállítás

A kerékpárgyártók a KRESZ-ben előírt 25 km/h-s sebességkorlátot a vezérlőbe „égetik”, így annak módosítása csak szoftveres diagnosztikával lehetséges (forgalomban kapható programkábellel nem).

A módosítás lehet a 25 km/h-nál kisebb is (gyerek esetében) vagy nagyobb, a maximum beállítási lehetőség 60 km/h.

A sebességkorlát módosításáról itt olvashatsz bővebben! 

Összes megtett kilométer (ODO)

Az összes megtett kilométert a vezérlőben nullázni vagy visszatekerni nem lehet, ezért használt kerékpár vásárlásakor célszerű egy bevizsgálást kérni, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy mennyit mentek a bringával ténylegesen.

A diagnosztika során a program beolvassa az elektromos kerékpárban lévő alkatrészek pontos típusát, modelljét, hardware verzióját, szoftver verzióját. Ez akkor fontos, ha valami meghibásodott és megfelelő alkatrészt kell rendelni hozzá, vagy a korábbi szoftver helyett a gyártó egy újabb verziót adott ki.

Akkumulátor információi és beállítási lehetőségei

Beállítható az akkumulátor Low Battery Cutoff feszültsége is (akkumulátor kímélő üzemmód, erről bővebben itt olvashatsz)

Az akkumulátor paraméterei igen fontosak: Az alapvető információk (ASOC, RSOC, névleges feszültség, jelenlegi feszültség, kapacitás, fennmaradó kapacitás, hőmérséklet) mellett visszajelzést kapunk a cellablokkok állapotáról (mV), valamint az töltési ciklusok számáról is.

 FONTOS: Az akkumulátor adatait csak abban az esetben tudjuk beolvasni, ha az elektromos kerékpár gyártója az akkumulátort SMART BMS-sel látta el, mert csak ezekben a BMS-ekben van CANBUS vagy UART kommunikációra lehetőség. 

Mikor célszerű kérni a szoftveres diagnosztikát?

 

Meglévő kerékpár esetén akkor, ha szeretnéd a 25 km/h korlátot módosítani, vagy a működése során szokatlan dolgot tapasztalsz, és nem dob hibakódot. (hibakód esetén is vedd fel velünk a kapcsolatot!)

 

Használt kerékpár vásárlása előtt

Mielőtt BAFANG motorral szerelt elektromos kerékpárt vásárolnál, kérhetsz egy teljes szoftveres diagnosztikát, hogy képet kapj az e-bike motorról, vezérlőről, akkumulátorról (megtett kilométer, összes töltési ciklus, alkatrészek és e-bike kiegészítők állapota)

Külső (köpeny) váltásánál

Ha a megszokottól eltérő külsőt teszel a bringádra, akkor megváltozhat a külső kerülete. Ez önmagában nem gond, viszont a sebességet és a megtett távolságot ez alapján számolja a rendszer, ezért célszerű ezt pontosan beállítani.

 

Általános állapotfelmérés

Az elektromos kerékpár nem olcsó, de megfelelő odafigyeléssel és karbantartással hosszútávú társra tehetünk szert. Célszerű időközönként nemcsak mechanikusan, hanem szoftveresen is leellenőrizni a kerékpárt. Ha új szoftverfrissítést ad ki a gyártó, azt a Flybike Team® minden esetben kommunikálja  a vásárlóival, ezért ha szeretnél értesítést kapni, akkor íratkozz fel a hírlevelünkre vagy kövesd be a facebook oldalunkat.  

 A szoftveres diagnosztikáról minden esetben egy hivatalos dokumentumot állítunk ki, ami tartalmazza az elektromos kerékpár adatait, tulajdonságait, paramétereit. Az adatlapot kérheted PDF formátumban is, amit e-mail-ben küldünk át neked. 

 BEJELENTKEZÉS szoftveres diagnosztikára:

 

Mindenképp időpontegyeztetésre van szükség, ezért kérlek írj egy e-mail-t az elérhetőségeiddel és a kerékpár típusával az alábbi e-mail-címre: hello@flybike.hu

 

vagy 

 

jelentkezz be telefonon a következő telefonszámon: 06-20/377-61-75

 

Szeretnénk több hasznos és fontos információt megosztani az elektromos kerékpárok megfelelő használata, tárolása, tisztítása, fejlesztése témakörben.


Maradjunk kapcsolatban:

 

Íratkozz fel hírlevelünkre a főoldalon vagy a láblécben!

Regisztrálj be hozzánk, hogy elsőként értesülj a legfontosabb dolgokról! Regisztráció és saját fiók létrehozása

 

Kövesd be Facebook oldalunkat: https://www.facebook.com/flybike.hu