Garanciális feltételek
GARANCIA, MÁS NÉVEN JÓTÁLLÁS
A nálunk vásárolt termékek esetében a komplett termék gyártási és anyaghibáira, 2 év teljeskörű garanciát (jótállást) vállalunk az erre vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően.
A garancia időtartama a vásárlás dátumával kezdődik. A járművekhez minden esetben mellékelünk használati útmutatót és jótállási jegyet, amik részletesen is tartalmazzák a termék használatára vonatkozó leírást, és a jótállás feltételeit. Garanciális esetben a terméket ezzel együtt kell bemutatni. Ezen igazolás nélkül a garancia érvényesítése nem lehetséges, javítást csak térítés ellenében tudunk végezni a járművön.
A garancia érvényesítéséhez a Jótállási jegy és az alábbi adatok szükségesek:
Jármű elnevezése
Jármű típusszáma / egyedi azonosítója
A vásárlás dátuma
A vásárláskor kapott garancialevél sorszáma
A vásárláskor kapott számla vagy blokk sorszáma
A gyártói garancia lejáratának napja
Elektronikus jótállási jegy
A papír alapú jótállási jegy kiállítása és átadása emellett igény szerint elektronikus úton – e-mailben is átadható a fogyasztó részére. Az e-jótállási jegy lehet akár a számla is, melynek tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó előírásoknak. A jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon vagyunk kötelesek.
A termék árától függő sávos jótállási idő (1-2-3 év)
A jótállás időtartama a termék árától függ:
10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
250.000 forint eladási ár felett három év.
Garanciális igényét a garancia levéllel a vásárlás helyén érvényesítheti. A szükséges intézkedéseket a kereskedő teszi meg. Garanciális esetben lehetőségünk van mérlegelni, hogy a hibás alkatrészt javítjuk vagy cseréljük.
A JÓTÁLLÁSI IGÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK KIZÁRÓ OKAI:
A garanciális igény nem érvényesíthető, amennyiben a jármű eredeti konstrukcióján és felszereltségén változtatás történt (kivételt képez, ha azt márkaszervizünkben hivatalosan végezték, és bepecsételték a jótállási jegybe), vagy azt nem rendeltetésszerűen használták.
Nem rendeltetésszerű használat esetén kötelesek vagyunk erről szakvéleményt készíteni, mely tisztázza, hogy a vásárló által jelzett hiba nem rejtett hiba, hanem a nem rendeltetésszerű használat következménye.
A garancia nem érvényesíthető a kopó alkatrészek, elhasználódására. Ilyen alkatrészek például a következők: fékbetétek, féktárcsák, lánc, lánckeréksor, váltógörgők, fék- és váltóbowdenek, bowdenházak, külső/belső gumik, csapágyak, mozgó alkatrészek tömítései, felnik, lakkozás, markolat.
Nem vállalunk garanciát a nem megfelelő vagy szakszerűtlenül felszerelt, vagy nem rendeltetésszerűen használt alkatrészekre.
Ha a termék nem javítható:
Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezésének hiányában, a terméket nyolc napon belül kicseréljük. Ha a cserére nincs lehetőség, a vételárat nyolc napon belül visszatérítjük.
Ha a termék javítható, de 15 napon túl:
Törekszünk a 15 napon belüli javításra. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, legkésőbb a 15.napon tájékoztatjuk a vásárlót a javítás várható időtartamáról. Mely tájékoztatás történhet elektronikus úton is, amennyiben ehhez a vásárló hozzájárult.
Ha a termék 30 napon belül nem javítható:
Ha a termék 30 napon belül nem javítható, akkor a harminc napos határidő lejárta utáni 8 napon belül a terméket kicseréljük, vagy ha erre nincs lehetőség, a vételárat visszatérítjük.
Ha negyedszer is elromlik a termék:
Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő (nem ugyanazon hibára vonatkozó) kijavítást követően ismét meghibásodik – a vásárló eltérő rendelkezésének hiányában -, a terméket 8 napon belül kicseréljük, vagy ha erre nincs lehetőség a vételárat visszatérítjük.
A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik!
A vásárló választhat, hogy hol szeretné a megvásárolt termék jótállási igényének érvényesítését, mely lehet a székhely, a telephely vagy partnerbolt hálózatunk bármelyik tagja.
A jótállási feltételek között az eredeti csomagolás megléte nem feltétel.
A partnerbolt hálózatunk köteles a hozzá beérkezett termékek kijavításának megtörténte után 5 napon belül felénk jelezni a munka elvégzését, vagy ha a termék nem javítható, ennek tényét. Emellett azt is köteles jelezni felénk, ha a termék 15 napon túl javítható csak, vagy ha 30 nap alatt sem lehetséges.
Vásárlási garancia és szervíz
Minden Flybike Team-en keresztül értékesített termékre 12 hónapos garanciát biztosítunk, ezenkívül 14 napon belül a vásárló minden indoklás nélkül visszaküldheti a vásárolt terméket.
A garanciát nem lehet érvényesíteni a következő esetekben:
1) Ha felszerelés közben a termék sérül (kivéve ha szervizünket bízza meg a felszereléssel), az elhanyagolás, a helytelen karbantartás által okozott kár, hiba és / vagy veszteség. Versenycél vagy kereskedelmi cél, helytelen használat, visszaélés vagy baleset esetén;
2) A szállítás közben történt kár, hiba és / vagy veszteség;
3) A helytelen telepítés, beállítás vagy javítás által okozott kár, hiba és / vagy veszteség
4) Az anyaghoz és a kivitelezéshez nem kapcsolódó kár, hiba és / vagy veszteség, például a felszerelési útmutatótól való eltérés;
5) A termék megjelenése és felületi változtatása által okozott kár, hiba és / vagy veszteség
6) A jogosulatlan szervízelés vagy az általa okozott kár, hiba és / vagy veszteség
7) A normál elhasználódás által okozott károk, meghibásodások vagy veszteségek
A gyártó fenntartja a jogot, hogy a hibás termékeket javítsa, az alkatrészeket kicserélje, amennyiben a javítás nem megoldható, úgy a terméket cserélje. Abban az esetben, ha a vásárló minőségi problémákkal szembesül a használat során, beszámolhat az általa észlelt hibáról a megrendelő nevének, címének, elérhetőségének, megrendelés számának, dátumának, a termék sorozatszámának feltüntetésével a hello@flybike.hu e-mail címen.
A visszaküldött terméket a Bafang gyártó technológiai szolgáltató részlege bevizsgálja és dönt a garancia érvényesítéséről Amennyiben a gyártó úgy dönt, hogy a termék hibás vagy a hibát nem a vásárló gondatlan magatartása okozta, abban az esetben a Bafang ingyenesen felajánlja a javítást vagy cserét Ha a vizsgálat során megbizonyosodik, hogy a termék nem gyári hibás vagy a hibát a vásárló gondatlan magatartása okozta, akkor a Bafang még mindig javíthatja a terméket az ügyfél számára, de az anyagköltséget, a munkaerőköltséget és a szállítás költségét a vásárlónak kell állnia, megtérítenie.
Elektromos kerékpárokra vonatkozó jótállás
Cégünk által kizárólag olyan új garanciális elektromos járművek, termékek és új alkatrész egységek kerülnek értékesítésre, melyek megfelelnek a hatályos jogszabályoknak.
Cégünk jótáll azért, hogy a vevő által megvásárolt és általunk leszállított termékek anyag és gyártási hibáktól mentesek. Nem vállalunk azonban jótállást azért, hogy a termékek üzemeltetése minden esetben folyamatos- és hibamentes lesz. A jótállás feltételeit az elektromos járművekkel együtt átadott "Jótállási jegy" és a „Használati útmutató” tartalmazza. Az általunk forgalmazott termékekre a hatályos jogszabályok alapján (19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) a termék gyártója, vagy forgalmazója garanciát vállal. Ennek időtartama:
▪ 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
▪100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
▪250 000 forint eladási ár felett három év elektromos kerékpárokra egységesen feltéve, hogy a vásárolt kerékpár, részt vett az előírt kötelező garanciális szervizeken. (évente kétszeri garanciális átvizsgálás)
Az általunk forgalmazott alkatrész- és részegységek jó minőségére garanciát vállalunk. Ennek időtartama a vásárlástól számított 12 hónap. Garanciavállalásunk feltétele az, hogy a tőlünk vásárolt elektromos kerékpáralkatrészeket, részegységeket szakműhelyben szereljék be. Reklamáció esetén a kifogásolt kerékpáralkatrész, illetve részegység beszerelésének tényéről szakműhelyben kiállított számlát kérünk bemutatni.
A fogyasztó jótállási igényét közvetlenül annál a vállalkozásnál érvényesítheti, akitől a kerékpárt megvásárolta. Fenntartjuk a jogot arra, hogy a jótállási (garanciális) feltételeket a vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül, bármikor módosítsuk, vagy kiegészítsük. A fentiek szerint vállalt jótálláson (garancián) kívül, illetve a termékekhez kiadott jótállásról szóló leírásokban foglaltak kivételével semminemű egyéb garanciát nem vállalunk. Cégünk nem vállal semminemű felelősséget az állási időből a vásárlónál keletkezett károkért. A jelen feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk), az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, illetve afogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, továbbá a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény rendelkezései az irányadók.
A jótállási jegyet gondosan őrizze meg, a jótállás lejárta utáni időre is! A kerékpár azonosításra alkalmas része: váz
FIGYELEM ! A nem megfelelő kezelés elkerülésére, kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez!
Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is a vásárlót terheli. A forgalmazótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetésével. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár azonosító adatai, megegyeznek-e a jótállási jegyen jól kiolvashatóan feltüntetett adatokkal. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
A JÓTÁLLÁS KERETÉN BELÜL, A DÍJMENTES KIJAVÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGÜNK NEM ÁLL FENN, HA A FORGALMAZÓ, VAGY A KIJELÖLT SZAKSZERVIZ BIZONYÍTJA, HOGY:
- az üzembe helyezését a vásárlás helyén, vagy a kijelölt szakszervizek valamelyikében igazolt módon nem végeztette el.
- a kötelező átvizsgálások valamelyikét, nem, vagy időn túl, illetve nem a jótállási jegy mellékletében kijelölt szakműhelyben végeztette el (tavaszi-őszi karbantartás, évenkénti kétszeri ellenőrzés)
- a meghibásodást rendeltetéstől eltérő használat, ütközés, baleset, túlterhelés okozta,
- nem tartotta be a kezelési útmutató előírásait, nem megfelelő kenőanyagot használt,
- a kerékpárt szakszerűtlenül, vagy illetéktelenek javították,
- a kerékpárral versenyen vettek részt,
- a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár okozta,
- a kerékpár azonosító adatai nem egyeznek meg a jótállási jegyen feltüntetett adatokkal,
- a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő ápoló anyag használata okozta.
- a meghibásodás a vásárlás után keletkezett egyéb okból következett be.
- Nem vállaljuk továbbá a jótállás időtartamán belül a díjmentes kijavítást, a természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak. /kőfelverődés, gumidefekt, savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb./
- Elsősorban választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igényteljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokol volt.
- A kijavítást vagy kicserélést - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégeznie.
- A kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kerékpár kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. - Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többlet költségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A javítás során a kerékpárba csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
- Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
- A javítás megfelelő elvégzését, a mindenkori számviteli előírásoknak megfelelő számlával kell igazolni.
- A kijavítás iránti igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegy hatályos mellékletében feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék a Vásárlónak való átadása után keletkezett.
A FOGYASZTÓT A JÓTÁLLÁS ALAPJÁN MEGILLETŐ JOGOK:
A fogyasztót, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2003. évi V. törvényben, a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a meghatározott jogok illetik meg.
MEGHIBÁSODÁS ESETÉN:
- Jótállási javítást csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a kijelölt szervizek.
- a fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehető vétett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni,
- a közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős,
- meghosszabbodik a jótállási idő, a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a fogyasztó a kerékpárt nem tudta rendeltetés szerűén használni,
- a szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a kerékpárnak vagy a jelentősebb részének /váz/ kicserélése /kijavítása/ esetén a kicserélt /kijavított/ dologra /dologrészre/, valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik, - minden jótállás keretében történő javítás során ellenőrizze a javítási szelvények megfelelő kitöltését.
A JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG KERETÉN BELÜLI KÖTELEZŐ ÁTVIZSGÁLÁS:
A jótállás és szavatossági időn belül a vásárlónak minden megkezdett évben tavaszi és őszi időszakban kerékpárszervizben és/vagy az összeszerelés helyén éves kötelező átvizsgálást kell elvégeztetnie, melyet az átvizsgálás helyén, a szervizlapon pecséttel, aláírással igazolnak. Ennek elmulasztása esetén a kerékpárra garancia és szavatosság nem vonatkozik! A jótállási és a szavatossági időben a szervizlapokon előírt átvizsgálások díjkötelesek, amit a vásárlónak kell kifizetnie.
ELJÁRÁS VITA ESETÉN:
A jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A kötelezett, a fogyasztó kifogásáról a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján jegyzőkönyvet köteles felvenni, ennek másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a kötelezett, a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről, annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. Ha a hiba ténye, jellege illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, akkor az értékesítő, vagy annak kijelölt szakszervize, illetve a fogyasztó, a szakvélemény kiadására alkalmas szervezetektől szakvéleményt kérhet. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a kötelezett fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hibajellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, valamint az illetékes Bírósághoz fordulhat. A vitát eldöntő vizsgálat díjköteles. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
A Flybike Magyarország Zrt. nem vállal felelősséget semmilyen, a termék használatából eredő kárért, balesetért, a vásárló által okozott károkért.Elek